Dlhšiu dobu sa na rôznych motocyklových fórach objavujú rôzne diskusie o problematike návesných vozíkov PAv, o ich evidencii a prevádzke.
V minulosti platil úzus, že takýto ľahký vozík nepodliehal evidencii a teda ani nemal pridelenú ŠPZ. Návod na obsluhu z roku 1960 a prvé typové listy uvádzajú vozík ako prívesný vozík, ktorý mal vydané technické osvedčenie o prevádzke a vlastnú ŠPZ. Doklady k vozíkom po roku 1960 uvádzajú pojem návesný vozík, ktorý bol chápaný ako príslušenstvo motocykla s tým, že závesné zariadenie bolo zapísané v technickom preukaze. Vzhľadom k tomu, že vozík zakrýval ŠPZ motocykla, táto bola namaľovaná na vozíku a bola teda totožná s ŠPZ ťahajúceho vozidla.
Od roku 2013 platí nariadenie(EÚ) č. 168/2013, kde sú v Čl. 4 uvedené kategórie vozidiel, čo už vtedy vyvolalo iniciatívu niektorých orgánov zaradiť vozíky PAv medzi riadne registrované vozidlá so všetkým, čo k tomu patrí (EČ, PZP, TK …), ale žiadny právny predpis to vtedy taxatívne neriešil. V snahe predísť problémom, si niektorí vlastníci vozíkov PAv vybavili registráciu vozíka a napr. v Komárne (ale aj inde) je registrovaný vozík PAv s tzv. bielym EČ, vlastník s ním pravidelne chodil na TK (teraz už nemusí) a stále platí PZP. Drvivá väčšina vlastníkov vozíkov PAv však naďalej rieši situáciu po starom a na vozíku majú namaľované EČ motocykla. Vyskytli sa aj snahy registrovať motocykel spolu s vozíkom ako súpravu, takúto kategóriu však ani naša ani európska legislatíva nepoznajú.
Po schválení zákona NR SR č. 106/2018 Z. z. je táto problematika v podstate vyriešená tým, že v zmysle § 4 ods. 2d vozíky PAv spadajú do kategórie prípojných vozidiel (kategória O) a v zmysle čl. 4 a prílohy I nariadenia (EÚ) 2018/858 patria do kategórie O1. V zmysle vyššie uvedeného teda vozíky PAv tak ako všetky prívesy a návesy podliehajú normálnej registrácii, treba ešte podotknúť, že prívesy kategórie O1 už v súčasnosti nemajú povinnosť absolvovať pravidelné TK.
Keďže mnohí vlastníci vozíkov PAv však nemajú od nich políciou požadované doklady pre registráciu, prihlásenie na tzv. biele čísla je nereálne a z toho istého dôvodu je aj problém poistenia takéhoto vozidla.
Z vyššie uvedených dôvodov viacerí majitelia vozíkov PAv podávajú žiadosti o historicko-technickú kontrolu vozidla (HTK), aby získali preukaz historického vozidla (PHV) a takto predišli možným problémom.
Kompetencie Združenia zberateľov historických vozidiel SR (ZZHV SR) umožňujú po splnení požadovaných kritérií vydať preukaz historického vozidla aj pre vozík PAv, na základe čoho môže byť registrovaný orgánmi polície a môže mu byť priradené zvláštne evidenčné číslo (ZEČ).
Samozrejme, že vozík PAv nemôže ťahať akýkoľvek motocykel, ale len taký, ktorý je uspôsobený na ťahanie prívesu a má v dokladoch zapísané ťažné zariadenie s krížovým závesom UZ.