Rastúci počet komerčných firiem ponúka možnosť upraviť historické vozidlá na pohon elektrickou energiou, t.j. nahradiť mechanický spaľovací motor a prevodový systém elektrickým pohonom a batériou.
Týmto spôsobom tvrdia, že je možné zachovať klasický vzhľad vozidla pri súčasnom plnení moderných environmentálnych štandardov. Ako dodatočný prínos môže konverzia tiež zvýšiť výkon a účinnosť vozidla. Niektoré konverzné spoločnosti dokonca získali povolenie od úradov typového schvaľovania vozidiel, aby zachovali pôvodné identifikačné číslo vozidla (VIN) „darcovského vozidla“, a to napriek nahradeniu takmer celého pohonného mechanizmu .
FIVA pohľad na elektrifikáciu
FIVA ( Fédération Internationale des Véhicules Anciens alebo Medzinárodná federácia historických vozidiel) chápe motiváciu niektorých vlastníkov elektrifikovať svoje vozidlá a uznáva, že v rámci povolenej legislatívy a regulácie, všetky úpravy sú vecou osobného výberu.
Avšak, FIVA ako organizácia zameraná na zachovanie, ochranu a propagáciu historických vozidiel nemôže propagovať, aby majitelia alebo organizácie , použitím moderných komponentov (elektromotory a batérie) nahradili v historických vozidlách pôvodné pohonné jednotky.
Konverzia pohonu historických vozidiel z ich pôvodných spaľovacích motorov na elektrickú energiu nespĺňa definíciu FIVA historického vozidla, ani nepodporuje cieľ zachovania historických vozidiel a ich súvisiacej kultúry. Podľa názoru spoločnosti FIVA vozidlá, ktoré boli prestavané , prestávajú byť historickými vozidlami, pokiaľ nie sú predmetom zmien „v období“.
Podľa FIVA je historické vozidlo „mechanicky poháňané cestné vozidlo“, ktoré je:
- najmenej 30 rokov staré
- konzervované a udržiavané v historicky správnom stave
- nepoužíva sa ako prostriedok dennej prepravy
- časť nášho technického a kultúrneho dedičstva
Tiddo Bresters, president FIVA, dodáva že obsahom definície historického vozidla „nie je podľa nášho názoru tvar alebo štýl karosérie vozidla, ktoré je historické, ale spôsob, akým celé vozidlo bolo postavené a vyrobené v pôvodnej podobe.“
„Preto ak sa ktorýkoľvek vlastník, automobilový inžinier alebo výrobca rozhodne urobiť takéto konverzie na historickom vozidle, FIVA by dôrazne odporučilo, aby všetky zmeny boli reverzibilné, pričom všetky originálne komponenty musia byť označené a bezpečne skladované. Týmto spôsobom môže byť vozidlo – ak je to v budúcnosti žiaduce – vrátené do pôvodného stavu a môže sa opäť stať historickým vozidlom.